Новият курс PR, AI and Reputation Management на London School of Public Relations започва на 12 март.
Изкуственият интелект (AI) е готов да увеличи драстично възможностите на професионалистите в областта на PR, корпоративните комуникации и маркетинга. Скорошните експлозивни постижения в машинното обучение и обработката на естествения език доведоха до появата на AI инструменти, които могат да помогнат за автоматизирането на повтарящи се задачи, да генерират прозрения от големи масиви от данни и да подобрят креативността на PR екипите. Въпреки това, за да интегрират ефективно изкуствения интелект, професионалистите трябва да имат разбиране и за неговите капани и ограничения. Тази статия изследва огромния потенциал на AI в различни PR и комуникационни роли, като същевременно разглежда етични съображения.
Професионалистите, които тепърва започват да се занимават с комуникации, могат да използват AI инструментите за писане на текстове, които позволяват бързо да се създават добре написани идеи за съобщения за пресата, публикации в блогове, бюлетини и друго писмено съдържание. Технологията се справя с тежката работа, като ви позволява да съсредоточите усилията си върху стратегията, оформянето на съобщенията, изграждането на взаимоотношения и оценка на ефективността на съдържанието. Автоматизираните инструменти за анализ на реакциите и емоциите, активирани от алгоритми за машинно обучение, също ви дават възможност лесно да проследявате възприятията, онлайн разговорите и репутацията на марката в социалните медии.
Изкуственият интелект дава възможност на PR мениджърите да създават персонализирани, хипер-таргетирани видео скриптове, имейл текстове, уеб страници и други, съобразени с индивидуалните интереси и предпочитания на клиентите въз основа на техните данни за ангажираност. Можете да използвате инструменти за прогнозен анализ, като използвате големи масиви от данни, за да моделирате потенциалната възвръщаемост на инвестициите и резултатите от PR стратегии, спонсорски пакети и креативни идеи преди представянето на нов продукт или услуга. Това позволява вземане на решения, базирани на данни, къде да инвестирате време и ресурси.
Лидерите и висшите мениджъри, които определят визията и посоката за комуникации и ангажираност, могат ефективно денонощно да използват чатботове с изкуствен интелект за обслужване на клиенти и автоматизация при обработката на големи обеми от повтарящи се потребителски запитвания. Тези инструменти освобождават вашето време за по-стратегически инициативи. Инструментите за генериране на креативни идеи, подкрепени от невронни мрежи, също предоставят свежи предложения за PR кампании, елементи на брандиране и предложения за клиенти чрез анализиране на тенденции и предишни успехи. Въпреки че все още изискват окончателно човешко одобрение, тези AI техники спестяват време на лидерите, като същевременно предлагат нови идеи и предложения.
Въпреки че предлага огромен потенциал, използването на изкуствен интелект крие рискове, включително опасения за загуба на работни места, липса на адекватна преценка, компрометирана етика и увеличаване на предразсъдъците, ако не се управлява правилно. Най-успешното внедряване на AI включва установяване на правила, процеси за надзор и програми за преквалификация на ранен етап, за да се управляват тези критични проблеми в PR функцията. Поддържането на прозрачност и човешко участие също остават от съществено значение за прилагане на контекст и нюанси при използване на препоръки от алгоритмите.
Чрез внимателно обмисляне както на дълбоките ползи, така и на значителните опасности, PR специалистите на всеки етап от кариерата си могат да използват изкуствения интелект като предимство. Тези тенденции и възможности са заложени в програмата на новите курсове PR, AI and Reputation Management и AI and Online Marketing на London School of Public Relations.
Ако бъде разгърнат стратегически с въведени етични рамки, AI обещава да издигне комуникационните стратегии, ефективността и прозренията до вълнуващи нови висоти.
Автор
Dalal Nageh е Директор “Обучения и Комуникации” на London School of Public Relations и отговаря за разработването на нови програми и курсове в световен мащаб.