Публикации

9 безценни съвета как да изглеждате добре на виртуални бизнес срещи

Личният бранд и управлението на репутацията стават все по-важни за всички, особено в предизвикателните времена, в които живеем. Представяме ви извадка от онлайн книгата „Работа от къщи: Как да успяваме“ на UniCredit Bulbank. Виктория Блажева, Първи вицепрезидент и Директор „Връзки с обществеността и комуникации“ на УниКредит Булбанк, е лектор в новия курс„Личен бранд и управление на репутацията“ на London School of Public Relations

Дори да ви изглежда повърхностно като тема, човек въздейства с външния си вид повече, отколкото си представяме. Когато изглеждате подготвени и уверени, хората на срещата несъзнателно ще  възприемат по-добре посланията ви и ще можете буквално по-добре да „продадете“ идеите си.

1. Външният вид „продава“

Подгответе се – външният вид продава; изберете спретнато бизнес облекло, без да е необходимо да сте най-официални. За дамите е подходящ лек грим.

2. Създайте усещане за вашата компания дори и онлайн

Сложете си отличителен знак на компанията – подходящо е както за външни, така и за вътрешни срещи. Когато са в офиса ни или ползват дигиталните ни канали, клиентите и партньорите ни имат усещането за компанията ни чрез корпоративния брандинг - цветове, лога, дизайн и т.н. У дома това можем да постигнем това по време на виртуална среща например като закачим на ревера си значка с логото или пием кафе от брандирана чаша.  Ако платформата го позволява, можем да сложим корпоративен виртуален фон. Така самите ние ще сме независими от обстановката у дома.

3. Камерата на нивото на очите

Нагласете камерата да е на нивото на очите ви – ако е по-ниско, създавате впечатление, че говорите „отгоре”, а ъгълът на видеото обичайно не ви представя в най-добра светлина. За постигане на ефекта “камера на нивото на очите” просто повдигнете лаптопа с няколко книги под него.

4. Светлината е най-важна

Нямате нужда от професионално осветление, за да изглеждате безупречно. За най-добър ефект заставайте с лице директно към прозореца. Всякаква друга конфигурация – светлината от прозореца зад вас или от едната ви страна, създава сенки по лицето. Липсата на добра светлина можете да компенсирате като поставите зад компютъра си лампа за бюро и я насочите към себе си. 

5. На виртуална среща и презентация стойте на минимум една ръка разстояние от камерата

При обичайната си работа на компютър сме твърде близо до камерата. За да могат хората да виждат повече от нас, както и жестовете ни, застанете поне на една ръка разстояние от камерата по време на виртуална среща. Така няма да можете да кликате на клавиатурата, но вие не сте на срещата да работите на компютъра или да си проверявате мейла междувременно, а да участвате, да въздействате, да постигате целите си, не е ли така?

6. Най-трудното – гледайте камерата, а не себе си

При виртуални срещи, ако сме с включена камера, погледът ни е естествено привлечен от образа ни. За да виждат събеседниците, че ги гледате в очите, трябва да гледате не в себе си, а в самата камера – едно малко кръгче в горната част на върха на лаптопа.

7. Фонът има значение

Какво има зад вас и около вас по време на виртуална среща има значение. Хората възприемат с очите си. Разхвърляната стая, тигани в мивката, неоправеното легло в кадъра несъзнателно влияят на събеседника. Много модерно е зад вас да има бибилиотека с книги, но не заставайте твърде близо до нея –хората ще се занимават да четат заглавията, вместо да ви слушат. Зад гърба ви е добре да има поне един-два метра от стената. Можете да сложите знак или символ на компанията, която представлявате, а най-удобно е да имате виртуален корпоравитен фон.

8. Стойка на телевизионен водещ

На виртуални срещи с видео винаги бъдете с изправена стойка. Ако мислено разделите екрана на три части, главата ви трябва да е в средата на втората и най-горната третина. Това е най-оптималният кадър, в който, между другото, ще изглеждате като телевизионен водещ/а.

9. Силен и уверен глас

По време на срещи на живо видът ви, жестовете и гласът ви въздействат най-много. Чак след това идват думите. Помнете това и на виртуалните срещи. Ясният и уверен глас е предимство и дава сила в предаването на посланията.

Новият курс „Личен бранд и мениджмънт на репутацията“ на London School of Public Relations започва на 12 май. За да получите брошурата на курса с пълна информация за програмата по дати, преподавателите и условията за записване, моля да изпратите имейл на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите..